Torkkumiskapselit avattu käyttöön

Opiskelijoiden osallistavan budjetoinnin projektin myötä kampukselle saapuneet torkkumiskapselit on nyt avattu käyttöön. Luethan käyttöohjeet ennen torkkumiskapselin varaamista!
Kuva: Milla Uusitalo / ACRE

Aalto-yliopiston Otaniemen kampuksen ensimmäiset torkkumiskapselit on otettu käyttöön. Kapselit sijaitsevat Kandidaattikeskuksen (Otakaari 1) U-siivessä, 1. kerroksessa lähellä U3 -salia sekä Harald Herlin -oppimiskeskuksessa (Otaniementie 9) pohjakerroksessa Makerspace -tilassa. Kapselien tarkat sijainnit löytyvät myös Aalto Space -sovelluksen kartasta.

Torkkumiskapselit on tarkoitettu lyhyisiin torkkuihin ja lepäämiseen esimerkiksi luentojen välillä, ja niitä voi käyttää talon aukioloaikojen puitteissa. Talon sulkeutuessa myös torkkumiskapselit suljetaan. Tarkoituksena on, että mahdollisimman moni aaltolainen voi käyttää torkkumiskapseleita - varaathan sen maksimissaan tunniksi kerrallaan.

Kapselit toteutettiin opiskelijoilta saadusta ideasta osallistavan budjetoinnin projektissa ja myös niiden sijoitteluun kysyttiin toiveita opiskelijakyselyssä. Pilotointihengessä ja mahdollisesti tulevan palautteen perusteella torkkumiskapseleiden sijaintia, käyttöä ja käyttöohjeita tullaan tarkentamaan.

Kapselin patjan alla on säilytystilaa.

Ohjeet torkkumiskapselin käyttöön:

1. Varaa torkkumiskapseli Aalto Space-sovelluksella. Voit varata kapselin yhdeksi tunniksi kerrallaan. Kapseli on käytettävissä talon aukioloaikojen puitteissa.
  2. Pidä torkkumiskapseli siistinä ja jätä se siistiin kuntoon lähtiessäsi. Kapselin patjan alla on säilytyslokero, johon voit jättää vaikkapa repun torkkujen ajaksi. Lisäksi kapselissa on usb-liitäntä esimerkiksi puhelimen lataamiseen.
  3. Mikäli havaitset, että kapseli on rikki tai siinä on muita puutteita, ota viipymättä yhteys rakennuksen aulapalveluun.
  4. Voit jättää palautetta kapselin käytöstä myös Aalto Space -sovelluksen tai ACREn kotisivujen kautta.