Romupyöräkeräys on täällä taas!

Otaniemen kampuksella on jälleen käynnistynyt romupyöräkeräys, jonka tarkoituksena on helpottaa alueen aktiivisten pyöräilijöiden arkea ja edistää parempaa pyöräpysäköintikulttuuria. Tarkista, onko oma pyöräsi saanut Aallon romupyörärannekkeen ja poista ranneke ennen 9.12.2023, mikäli pyöräsi on aktiivisessa käytössä.

Joka vuosi kampuksen pyöräparkkeihin kertyy hylättyjä pyöriä, jotka eivät enää ole käytössä. Hylätyt tai rikkoutuneet pyörät vievät tilaa aktiivisilta pyöräilijöiltä ja vaikeuttavat ulkoalueiden huoltoa. Romupyöräkeräyksen tavoitteena on parantaa Otaniemen pyöräilijöiden päivittäistä elämää sekä ylläpitää ympäristön siisteyttä ja yleistä viihtyvyyttä.

Tänä vuonna Aalto-yliopistokiinteistöt (ACRE) järjestää romupyöräkeräyksiä ACREn kiinteistöissä Otaniemen kampusalueella. Pyöräily on Otaniemessä erityisen suosittua, ja suuren käyttäjämäärän seurauksena osa pyöristä jää vaille omistajaa ja lojuu pitkin kampuksen pyöräparkkeja.

Kaikki pyörät varustetaan värikkäillä rannekkeilla lauantai 18.11.2023 alkaen. Pyörän omistajan tehtävänä on poistaa ranneke omasta käytössä olevasta pyörästään. Muistutathan tästä myös työkavereitasi, jotka eivät itse ole paikalla poistamassa ranneketta pyörästään.

Pyörät, joista rannekkeita ei ole poistettu, kerätään pois  9.12.2023. Poista ranneke omasta, käytössä olevasta pyörästäsi mahdollisimman pian. Hyväkuntoiset polkupyörät toimitetaan Kierrätyskeskukseen, ja loput kierrätetään materiaalin mukaan.

Romupyöräkeräys on oiva esimerkki siitä, miten yhteisö voi yhdessä vaikuttaa alueen siisteyteen ja tarjota käytännön ratkaisuja ongelmiin, jotka koskettavat monia kampuksen käyttäjiä.

Jos sinulla on kysyttävää tai haluat tiedustella keräyksestä lisää, voit ottaa yhteyttä:

Kohdepäällikkö, Mikko Aho, ACRE

Toimitilapäällikkö, Jukka Salmisto, ACRE

• Julkaistu
  • Päivitetty:
  • This content was originally published on www.aalto.fi.