Rakentamisesta vastaavalle johtajalle Jarmo Wilanderille on myönnetty rakennusneuvoksen arvo ja arvonimi

Tasavallan Presidentti on myöntänyt Aalto-yliopistokiinteistöt Oy:n rakennuttamisesta vastaavalle johtajalle Jarmo Wilanderille rakennusneuvoksen arvon ja arvonimen. Tämän vuoden 60:stä arvonimen saajasta nimettiin kaksi rakennusneuvosta.

Tasavallan Presidentti Sauli Niinistö on 11.6.2020 myöntänyt Aalto-yliopistokiinteistöt Oy:n rakennuttamisesta vastaavalle johtajalle Jarmo Wilanderille rakennusneuvoksen arvon ja arvonimen hänen mittavasta ja monipuolisesta työurastaan sekä toiminnasta rakennus- ja kiinteistöalan johtotehtävissä.

Wilander on toiminut Aalto-yliopiston kunnianhimoisessa kampusinvestointiohjelmassa rakennuttajan roolissa ja toteuttanut useita palkintoja saaneita uudis- ja korjausrakennuskohteita. Näihin hankkeisiin kuuluvat mm. Väre, Kauppakorkeakoulu ja A Bloc -kauppakeskus sekä Kandidaattikeskuksen, Dipolin, Harald Herlin -oppimiskeskuksen ja kasvuyrityskeskus A Gridin peruskorjaukset.

Työuransa alussa Wilander toimi asuntotuotannossa uudis- ja peruskorjaushankkeiden johtotehtävissä, joista hän siirtyi kiinteistöjen omistaja- ja sijoitustoimintaan. Merkittävimpinä kohteina Wilander on vastannut muun muassa Suomen Posti Oy:n logistiikkakeskusten hallinnoinnista ja toteuttamisesta, entisen Pääpostitalon (Helsinki 10) peruskorjauksesta sekä Vuosaaren logistiikka-alueella matkustajaterminaalin ja Gate-House -hankkeiden suunnittelusta ja toteutuksesta. Wilander on työskennellyt Aalto-yliopistokiinteistöjen rakennuttamisen johdossa vuodesta 2009 lähtien.

Tasavallan presidentti myönsi 11. kesäkuuta 60 arvonimeä. Suomen satavuotisessa historiassa on rakennusneuvoksen arvonimiä myönnetty alle 200.

Lämpimät onnittelut Jarmo Wilanderille rakennusneuvoksen arvosta ja arvonimestä!

Lisätietoja:

Myönnetyt arvonimet 11.6.2020

Toimitusjohtaja Ville Jokela, [email protected]

Ehdota Kampuksen kestävän kehityksen sankaria 2023!

Aalto-yliopiston Kestävä kampus -tiimi etsii jo seitsemättä kertaa kampuksen kestävän kehityksen sankaria. Jätä ehdotuksesi meille 8.9.2023 mennessä.
Palkinnot ja tunnustukset, Kampus, Yliopisto Julkaistu

Aalto Works -energiaratkaisu sai Vuoden Energianerokas -tunnustuksen

Ratkaisu perustuu paikallisen tuotannon ja kaukolämpöjärjestelmän yhdistämiseen sekä matalalämpö- ja kylmäverkkoihin.
ACRE logo
Nimitykset, Kampus Julkaistu

Pasi Lehdolle Teekkari honoris causa -arvonimi

ACREn vanhempi turvallisuusasiantuntija Pasi Lehto on saanut toiseksi korkeimman teekkarien arvonimen.
Nimitykset, Kampus, Mediatiedotteet, Yliopisto Julkaistu

Ville Jokela nimitetty Aalto-yliopistokiinteistöjen toimitusjohtajaksi

Jokela vastaa yhtiön päivittäisestä johtamisesta 1.1.2020 alkaen.