Otaniemen kierrätyskeskus palkittiin esimerkillisestä kestävän kehityksen edistämisestä

Palkinnon myönsi Aalto-yliopistokiinteistöt ja Aalto-yliopiston kestävän kehityksen tiimi, joka vaikuttui kierrätyskeskuksen toiminnan aloitteellisuudesta ja innovatiivisuudesta.

Aalto-yliopistokiinteistöt ja Aalto-yliopiston kestävän kehityksen-tiimi myönsi ”Kestävän kehityksen mestari” -tunnustuksen Otaniemen kierrätyskeskukselle merkittävästä kampuksen kiertotalouden edistämisestä. Kunniakirjan vastaanottivat 26.11.2018 kierrätyskeskuksen vapaaehtoistyöntekijät Annika Rantala ja Johan Strandman.

”Kierrätyskeskuksen toiminta on esimerkillisen aloitteellisesta ja innovatiivista. Otaniemen kierrätyskeskuksen toiminta edistää kampuksen kestävän kehityksen tavoitteita ja edistää Aallon opiskelijoiden vastuullisen aloitekyvyn kasvattamista”, sanoo Meri Löyttyniemi, Aalto-yliopiston tutkimus- ja innovaatiopalvelujen kestävän kehityksen erityisasiantuntija.

Otaniemen kierrätyskeskus aloitti toimintansa noin kymmenen vuotta sitten ja on toiminut monen yhdistyksen yhteisvoimin. Tällä hetkellä kierrätyskeskus toimii Aalto-yliopiston ylioppilaskunnan tiloissa vapaaehtoisten voimin. Toiminta perustuu siihen, että hyväkuntoista tavaraa voi tuoda ja ottaa maksutta. Jaossa on esimerkiksi ”Survival Kit”-paketteja, jossa muun muassa pannuja, kattiloita, kuppeja ja ruokailuvälineitä opiskelijoille ja vaihto-oppilaille jotka suunnittelevat muuttoa omaan asuntoon.

Lisätietoja Otaniemen kierrätyskeskuksesta: kierrätyskeskus
Aalto-yliopisto, kestävä kehitys: aalto.fi/sustainability