Nyt saa äänestää! Miten käytämme 13 000 euroa opiskelijoiden hyvinvointiin?

Alkusyksystä 2023 opiskelijat saivat ideoida, miten yliopiston tulisi käyttää 13 000 euroa opiskelijoiden hyvinvoinnin parantamiseen kampuksella. Nyt on aika äänestää parasta ideaa toteutettavaksi kevään 2024 aikana.
Kuva: Unto Rautio / Aalto-yliopisto

Lukuvuoden 2023 alkaessa Aalto-yliopiston opiskelijoilta kysyttiin, miten he haluaisivat käyttää 13 000 euroa yliopiston budjetista kampuksen pienkehittämiseen teemana hyvinvointi kampuksella. Ideointi perustui "yksi euro jokaiselle opiskelijalle" -osallistavan budjetin projektiin, joka järjestettiin nyt jo kolmannen kerran. Tavoitteena on yhä kehittää kampusta osallistamalla opiskelijat päätöksentekoon.

Opiskelijoiden lähettämiä ideoita saatiin yhteensä 28 kappaletta. "Kiitos kaikille ideointiin osallistuneille opiskelijoille! Oli mukava huomata, miten kiinnostuneita yhteisen kampuksemme kehittämisestä ollaan - jälleen vain mielikuvitus oli ehdotusten rajana. Kaikki ideat huomioidaan ja myös tämän äänestyksen ulkopuolelle jääneet ehdotukset välitimme kyseisistä asioista vastaaville tahoille", sanoo Aalto-yliopiston suunnittelupäällikkö Raili Pönni.

Projektin järjestäjät (edustajat yliopistosta, ACREsta sekä AYY:stä) valitsivat tänä vuonna kolme ehdotusta äänestettäväksi. Jatkoon valituissa ehdotuksissa toteutui ideoinnin tärkeimmät kriteerit, eli opiskelijoiden hyvinvoinnin edistäminen, inklusiivisuus, saavutettavuus, kestävyys, budjettiraami ja toteutuksen aikataulu.

Lisätietoja osallistavan budjetoinnin projektista antaa ACREn projektipäällikkö Aapo Pihkala, [email protected].

Äänestä parasta ideaa 30.11.2023 mennessä!

Nyt on aika äänestää, mikä jatkoon valituista ideoista toteutetaan kampuksella kevään-kesän 2024 aikana. Äänestä parasta ideaa täällä (äänestyslomake).

Voittaja julkistetaan vuoden 2024 alussa. Voit tutustua äänestettäviin ehdotuksiin alla.

KKJ Kauppa Otaniemi sisäänkäynti

Uusi aasialainen ruokakauppa, KKJ Kauppa Otaniemi, nyt avattu kauppakeskus A Blocissa

A Blocin ostostarjonta on parantunut KKJ Kauppa Otaniemen avajaisten myötä. Tämä on uusi määränpääsi kaikille aasialaisille tuotteille!
Ilmakuva Tietotie 2 -kiinteistöstä keväällä, näkymässä punatiilisiä rakennuksia.

Senaatti-kiinteistöt ja Aalto-yliopisto allekirjoittivat kiinteistökaupan Otaniemen kampuksella sijaitsevasta kiinteistöstä

Tietotie 2:ssa sijaitseva toimisto- ja laboratoriokiinteistö vahvistaa kampusalueen ytimeen sijoittuvia toimintoja ja palveluita.