Miten käyttäisit 13 000e opiskelijoiden hyvinvointiin? Jätä ehdotuksesi!

Ehdota 30.9.2022 mennessä osallistavan budjetoinnin hanketta parantamaan opiskelijoiden hyvinvointia kampuksella. Toteuttamiskelpoisista ideoista äänestetään voittaja vielä vuoden 2022 aikana!
Kuva: Unto Rautio / Aalto-yliopisto

Kutsumme tänäkin vuonna opiskelijat ideoimaan ja päättämään, miten käyttää 13 000 euroa yliopiston budjetista opiskelijoiden hyvinvointiin. Tarkoituksena on löytää pienkehityshanke, joka voidaan toteuttaa tiiviillä aikataululla kampukselle.

Onko sinulla mielessäsi jo sopiva idea? Jätä se meille pian! Voit ammentaa inspiraatiota Aalto-yliopiston kaikista kolmesta arvosta; vastuullisuus, rohkeus ja yhteistyö. Otathan myös huomioon ideasi inklusiivisuuden, saavutettavuuden ja kestävyyden. Viime vuonna osallistavan budjetoinnin projektiksi äänestettiin uudet puutarhapenkit kampukselle, ja ne asennettiin paikalleen Väreen vierustalle loppukeväästä. Penkkien yhteyteen myös istutettiin työpajassa pölyttäjäystävällisiä hyöty- ja koristekasveja sekä yrttejä kaikkien poimittavaksi.

Mikä tekee ideasta toteuttamiskelpoisen?

• Ehdotuksen toteuttamisen ei tulisi vaatia laajamittaisia rakennustöitä, perustuksia tai rakennuslupia.

• Ehdotus pitää pystyä toteuttamaan Aalto-yliopiston omistamilla mailla. Tästä linkistä pääset tutustumaan karttaan, johon yliopiston kiinteistöt ja alueet on merkitty.

Jätäthän ideasi tästä linkistä tai keskusteluun uutisen alle (vaatii kirjautumisen) 30.9.2022 mennessä. Projektitiimi käsittelee ehdotukset, ja toteuttamiskelpoisista ideoista järjestetään loppuvuonna kaikille kampuksen käyttäjille avoin äänestys. Voittajaksi äänestetty ehdotus toteutetaan kevään-kesän 2023 aikana.

Tarvittaessa lisätietoja antaa Aapo Pihkala (projektipäällikkö, ACRE), [email protected]

• Julkaistu
  • Päivitetty:
  • This content was originally published on www.aalto.fi.

Kampus, Poikkeustilanteet, Yliopisto Julkaistu

Vesikatko Dipolissa 22.2. klo 8-15

Suunniteltu vesikatko alkaa klo 8.00 ja sen arvioitu päättymisaika on klo 15.00.