HSL-kortti lakkaa toimimasta kulkutunnisteena Otaniemen kampuksella

Otaniemen kampuksella HSL-kortti poistuu käytöstä kulkutunnisteena 21.10.2024. Kaikkien HSL-korttia käyttäneiden on siirryttävä uuteen kulkutunnisteeseen. Suosittelemme Bitwards-mobiilitunnisteen käyttöönottoa.
Aalto_University_Squad_students_May-2023_by_Aleksi_Poutanen_4754.jpg

HSL-kortti poistuu automaattisesti käytöstä, eikä käyttäjien tarvitse tehdä mitään – kulkuoikeudet sulkeutuvat itsestään. Mikäli sinulla on älypuhelin, mobiilitunnisteen käyttöönotto on helppoa, ohjeen siihen löydät alta.

Jos sinulla ei ole älypuhelinta, voit hakea tyhjän kulkutunnisteen Väreen tai Otakaari 1 aulapalvelusta. Rekisteröimällä tunnisteen voit liikkua kampuksen rakennuksissa.

Bitwards-mobiilitunnisteen rekisteröinti

Ennen käyttöönottoa asenna puhelimeesi Authenticator-sovellus. Lisätietoja ja tarkemmat ohjeet: Monivaiheinen tunnistautuminen (MFA, 2FA) | Aalto-yliopisto. Mobiilisovellus asennetaan App Storesta tai Google Play -kaupasta, ja se vaatii Bluetooth- tai NFC-yhteyden toimiakseen. Tarkemmat ohjeet Bitwards-mobiilitunnisteen rekisteröintiin ja aktivointiin: Opiskelijoiden/henkilöstön Bitwards mobiilitunnisteen rekisteröinti ja aktivointi | Aalto-yliopisto

Huomioithan, että kulkuoikeudet eivät aktivoidu heti, vaan aktivoinnissa on muutaman tunnin viive.

Kulkutunniste ilman älypuhelinta

Jos sinulla ei ole älypuhelinta, voit noutaa fyysisen kulkutunnisteen (esim. avaimenperä tai kortti) Väreen tai Otakaari 1 aulapalvelusta. Tunniste rekisteröidään osoitteessa idm.aalto.fi. Kirjaudu sisään Aalto-tunnuksellasi ja syötä pyydetyt tiedot, kuten puhelinnumero ja kulkutunnisteen numero. Lisätietoja ja tarkemmat ohjeet: Opiskelijoiden kulkutunnisteen rekisteröinti ja aktivointi | Aalto-yliopisto.
Rekisteröinnin jälkeen voit liikkua Aallon tiloissa näyttämällä kulkutunnistetta.

Lokerikot

Lokerikkoja voi edelleen varata, avata ja sulkea HSL-kortilla.

Ongelmia kulkutunnisteen rekisteröimisessä? Ota yhteyttä IT Service Deskiin, [email protected]

Kysymyksiä kulkuoikeuksista tai tunnisteista? Ota yhteyttä ACREen, [email protected]

• Julkaistu
  • Päivitetty:
  • This content was originally published on www.aalto.fi.

Kampuskysely

Vastaa kampuskyselyyn, vaikuta ja voita hyvinvointilahjakortteja!

Vuosittaisella kampuskyselyllä mitataan jälleen kampuksen toimivuutta ja viihtyisyyttä, eli kampuskokemusta. Kysely on auki 9.10.-31.10.2024.
Poikkeustilanne-kuvitus
Kampus, Poikkeustilanteet, Yliopisto Julkaistu

Kesä ja syksy tuo muutoksia Aalto-yliopiston metroasemalle

Aalto-yliopiston metroaseman muutostyöt sulkevat sisäänkäyntejä kesällä ja syksyllä 2024.
1KOMMA5°

Älykkäitä energiratkaisuja tarjoava 1KOMMA5° showroom nyt ostoskeskus A Blancissa

Tervetuloa avoimiin oviin 1KOMMA5° Suomi -showroomille keskiviikosta perjantaihin 9.–11.10.2024. Älykkäitä energiaratkaisuja tarjoavan 1KOMMA5°:n tavoitteena on mahdollistaa hiilineutraalin energian saanti suomalaisiin koteihin tarjoamalla aurinkopaneelijärjestelmiä, akustoja ja sähköauton latausasemia.
Sekajätekasa Ämmässuon jätteenkäsittelylaitoksella.
Kampus, Yhteistyö, Yliopisto Julkaistu

Kierrätyskampanja käynnistyy Otaniemen kampuksella

Käynnistämme Otaniemen kampuksella jätteiden kierrätyskampanjan lokakuun alussa. Tavoitteena on lisätä kierrätysastetta ja vähentää sekajätteen määrää.