Ehdota, miten käyttäisit 13 000 euroa Aalto-yliopiston opiskelijoiden hyvinvointiin!

Jätä ehdotuksesi 29.9.2023 mennessä osallistavan budjetoinnin hankkeeksi parantamaan opiskelijoiden hyvinvointia kampuksella. Toteuttamiskelpoisista ideoista äänestetään voittaja vielä vuoden 2023 aikana.
Kuva: Unto Rautio / Aalto-yliopisto

Vuosittainen, jo perinteeksi muodostunut opiskelijoiden osallistavan budjetoinnin hanke "yksi euro jokaiselle opiskelijalle" on jälleen käynnissä. Tarkoituksena on löytää pienkehityshanke, joka voidaan toteuttaa tiiviillä aikataululla kampukselle. Käytössämme on 13 000 euroa yliopiston budjetista.

Onko sinulla jo mielessäsi sopiva kehitysidea?

Jätäthän ideasi meille 29.9. mennessä tällä lomakkeella tai jättämällä viestisi tämän sivun loppuun (vaatii kirjautumisen).

Voit etsiä inspiraatiota ideallesi Aalto-yliopiston kaikista kolmesta arvosta; vastuullisuus, rohkeus ja yhteistyö. Otathan myös huomioon ideasi inklusiivisuuden, saavutettavuuden ja kestävyyden. Viime vuonna osallistavan budjetoinnin toteutettavaksi projektiksi äänestettiin torkkumiskapselit, joita asennettiin sekä Kandidaattikeskuksen U-siipeen että Oppimiskeskuksen Makerspace-tilan lähettyville. Opiskelijat voivat varata torkkumiskapselin käyttöönsä Aalto Space -sovelluksella, ja levätä hetken vaikka keskellä päivää luentojen välillä.

Mikä tekee ideasta toteuttamiskelpoisen?

• Ehdotuksen toteuttamisen ei tulisi vaatia laajamittaisia rakennustöitä, perustuksia tai rakennuslupia.
  • Ehdotus pitää pystyä toteuttamaan Aalto-yliopiston omistamilla mailla. Tästä linkistä pääset tutustumaan karttaan, johon yliopiston kiinteistöt ja alueet on merkitty.

Jätäthän ideasi tällä lomakkeella tai keskusteluun uutisen alle (vaatii kirjautumisen) 29.9.2023 mennessä. Projektitiimi käsittelee ehdotukset, ja toteuttamiskelpoisista ideoista järjestetään loppuvuonna kaikille kampuksen käyttäjille avoin äänestys. Voittajaksi äänestetty ehdotus toteutetaan kevään-kesän 2024 aikana.

Tarvittaessa lisätietoja antaa Aapo Pihkala (projektipäällikkö, ACRE), [email protected]

KKJ Kauppa Otaniemi sisäänkäynti

Uusi aasialainen ruokakauppa, KKJ Kauppa Otaniemi, nyt avattu kauppakeskus A Blocissa

A Blocin ostostarjonta on parantunut KKJ Kauppa Otaniemen avajaisten myötä. Tämä on uusi määränpääsi kaikille aasialaisille tuotteille!
Ilmakuva Tietotie 2 -kiinteistöstä keväällä, näkymässä punatiilisiä rakennuksia.

Senaatti-kiinteistöt ja Aalto-yliopisto allekirjoittivat kiinteistökaupan Otaniemen kampuksella sijaitsevasta kiinteistöstä

Tietotie 2:ssa sijaitseva toimisto- ja laboratoriokiinteistö vahvistaa kampusalueen ytimeen sijoittuvia toimintoja ja palveluita.