Dipolin ja Kandidaattikeskuksen ulkoaluetyömaat talvitauolle

Kulkuyhteyksien lisäksi alueiden monikäyttöisyyttä ja esteettömyyttä parannetaan. Jalankulun ja pyöräilyn poikkeusreitit ovat käytössä myös tauon aikana.
Kuva: Aalto-yliopisto / Mikko Raskinen

Dipolin ja Kandidaattikeskuksen Amfiteatterin alueen ulkoaluetyömaat jäivät viikolla 50 talvitauolle. Työt jatkuvat keväällä heti, kun se on säiden puolesta mahdollista. Molempien työmaiden tavoitteena on valmistua kesään 2022 mennessä. Myös talvitauon aikana käytössä on jalankulun ja pyöräilyn poikkeusreitit.

Kandidaattikeskuksen ja Dipolin ulkotyöalueiden kartat.

Ulkoalueiden kehittäminen on tällä hetkellä yksi yliopistokampuksen keskeisistä painopisteistä. Jalankulkuyhteyksien lisäksi parannetaan esimerkiksi monikäyttöisyyttä, esteettömyyttä, viihtyisyyttä ja valaistusta sekä kestävän kehityksen mukaisia suunnitteluratkaisuja. Hankkeiden valmistuttua kampuksen ulkoalueet tukevat myös entistä paremmin tapahtumien, kokeilevan opiskelijatoiminnan ja ympäristötaiteen edellytyksiä.

Pauliina Skyttä, kampusarkkitehti, [email protected]
Aapo Pihkala, projektipäällikkö, kestävä kehitys ja maisema, [email protected]

• Julkaistu
  • Päivitetty:
  • This content was originally published on www.aalto.fi.