Aalto-yliopiston pysäköintitalo Otaparkki avautuu 1.1.2024

Uusi pysäköintitalo avautuu Maarintalon viereen Sähkömiehentielle tammikuun 2024 alussa. Otaparkissa on tilaa yli kahdellesadalle autolle sekä pyöräpysäköintipaikkoja.
Otaparkin (Sähkömiehentie 3) on suunnitellut Helin & Co Arkkitehdit. Kuva: Milla Uusitalo / ACRE.

Aalto-yliopiston Otaniemen kampuksen ensimmäinen pysäköintitalo, Otaparkki, avaa ovensa kaikille kampuksen autoilijoille sekä pyöräilijöille tammikuun 2024 alussa. Otaparkissa on tilaa noin 260 autolle, joista 20 paikkaa on sähköautojen latauspisteitä, sekä muutamia polkupyöräpaikkoja.

Otaniemen kampukselle on asemakaavassa määritelty tietty määrä pysäköintipaikkoja,
ja tätä lukumäärää pian avautuva pysäköintitalo täydentää. Lisäksi kampuksen kehittämisessä on suunniteltu yksityisautojen pysäköinnin keskittyvän kampuksen laitamille, säästäen alueen ytimen keskeisimmille toimijoille ja palveluille. Myös polkupyöräpaikkoja on toivottu paljon lisää kampukselle.

”Katettuja pysäköintipaikkoja on ollut kampuksella hyvin niukasti, joten pysäköintitalo vastaa tähänkin tarpeeseen. Uusi Otaparkki sulautuu hienosti kampuksen ilmeeseen ja tuo lisää myös sähköautojen latauspaikkoja, joita on paljon saamassamme palautteessa toivottu”, sanoo Aalto-yliopistokiinteistöt Oy:n (ACRE) toimitusjohtaja Ville Jokela.

Otaparkkiin tuntiveloituksella tai kuukausisopimuksella

Otaparkkiin voi pysäköidä tuntiveloituksella tai ostaa edullisemman kuukausisopimuksen, jolla voi pysäköidä niin pysäköintitaloon kuin muillekin kampuksen maksullisille pysäköintipaikoille.
Pysäköintitaloon ei vaadita Aalto-yliopiston pysäköintilupaa, vaan se on avoinna myös esimerkiksi Aallon opiskelijoille sekä kampuksella vierailijoille.

Pysäköintitalon valmistuttua tehdään myös muita uudistuksia kampuksen pysäköintikäytäntöihin, ja kampuksen pysäköintiä yhtenäistetään Espoon kaupungin pysäköintilinjausten kanssa.

Muista uudistuksista voit lukea lisää täältä https://acre.aalto.fi/fi/uutiset/otaniemen-kampusalueen-pysakointikaytantoja-yhtenaistetaan-vuoden-vaihteessa

Lisätietoja pysäköintitalosta sekä kampuksen pysäköintikäytännöistä: [email protected]

• Julkaistu
  • Päivitetty:
  • This content was originally published on www.aalto.fi.