Tyytyväisyys toimitiloihin on noussut Aalto-yliopiston kampuksella
Aalto-yliopistokiinteistöt Oy (ACRE) ylläpitää, kehittää ja vuokraa Aalto-yliopiston toimisto-, liiketila- ja tuotantotiloja Espoon Otaniemessä, Helsingin Töölössä ja Kirkkonummen Metsähovissa.
ACRE toteutti Aalto-yliopiston toimitilavuokralaisille toukokuussa 2023 puhelinhaastattelujen ja sähköpostikyselyn yhdistelmänä asiakastyytyväisyyskyselyn, johon vastauksia kertyi yhteensä 74 kpl. Kaikista vastaajista 65 % suosittelisi erittäin todennäköisesti ACRE:n tarjoamia toimitiloja myös muille toimitila-asiakkaille. Suosittelukyselyn tulosta kutsutaan NPS-luvuksi (net promoter score) ja ACRE:n kokonaisluku 60 on asiakastyytyväisyyskyselyn toteuttaneen Innolink Oy:n vertailutietokannan yläkvartiilissa. ACRE:n kokonaisarvosana on noussut vuosi vuodelta ja palvelukokemuksen kehittämiseen tullaan jatkossakin kiinnittämään huomiota tutkimuksesta saadun tiedon avulla.
ACRE:n vuokraus- ja asiakaskokemuspäällikkö Jenna Isokuortti kertoo, että parantunut asiakastyytyväisyys on lujittanut ACRE:n ja vuokralaisten kumppanuutta.
"Vuokralaisten hyvä asiakastyytyväisyys on meille tärkeää. Otaniemen kampuksen palveluiden monipuolinen kehittäminen onnistuu vain hyvän yhteistyön ja toimivien kumppanuuksien avulla. Suosittelut ja postiviinen mielikuva houkuttelevat uusia yrittäjiä Aalto-yliopiston kampukselle."
Kulunvalvonta, aulapalvelut ja kokoustilat saivat kehuja
ACRE:n toimitila-asiakkaiden positiiviseen asiakaskokemukseen on vaikuttanut ennen kaikkea kokemus tilojen hyvästä sopivuudesta juuri oman yrityksen käyttötarkoituksiin. Erityisen tyytyväisiä vastaajat olivat tilojen kulunvalvontaan, aulapalveluihin sekä monipuolisiin ja riittäviin kokoustiloihin. ACRE:n asiakaspalvelua ja yhteistyön yleistä sujuvuutta arvostetaan ja niiden ylläpito koetaan jatkossakin tärkeäksi.
"On mukava kuulla, että olemme onnistuneet tarjoamaan asiakkaillemme heidän tarpeiden mukaisia tiloja. Tavoitteenamme on aina ottaa huomioon eri kokoisten ja erilaisten yritysten tarpeet, myös muuttuvissa olosuhteissa," analysoi Jenna kyselyn positiivisia vastauksia.
Kehityskohteina vastaajat nostivat esille siivouksen tärkeyden ja parkkipaikkojen riittävyyden. Osa toimistotilojen vuokralaisista kaipaisi kampukselle myös enemmän palveluita, kuten liikunta- ja ravintolapalveluita. Vastauksissa esiin tulleita kehityskohtia on lähdetty jo ACRE:n vuokraustiimissä selvittämään ja toimintaa niiden osalta tullaan kehittämään. Otaniemen kampuksen parkkipaikkatilanteeseen on tulossa kuitenkin jo pian helpotusta, kun Sähkömiehentiellä avautuu vuoden 2024 alussa valmistuva pysäköintilaitos.
“Ymmärrämme, että tilojen tulee olla mahdollisimman funktionaaliset ja seuraamme aktiivisesti, että ylläpito- ja käyttäjäpalvelumme ovat toimivat. Kyselystä saadun palautteen avulla on hyvä jatkaa Otaniemen kampuksen kehittämistä entistä paremmaksi ja monipuolisemmaksi täällä toimiville yrittäjille ja työntekijöille sekä alueen asukkaille ja opiskelijoille,” summaa Jenna.
Sijainti Aalto-yliopiston kampuksella tuo lisäarvoa
Asiakastyytyväisyyskyselyssä kysyttiin myös toimitila-asiakkaiden kokemuksia yhteistyöstä Aalto-yliopiston ja Otaniemen kampuksen muiden toimijoiden kanssa. Vastaajien mukaan sijoittuminen Aalto-yliopiston kampukselle on edistänyt yrityksien toimintaa monin tavoin ja vaikuttanut positiivisesti muun muassa kontaktien luomiseen ja rekrytointiin. Vastaajat toivoivat vielä enemmän yhteistyömahdollisuuksia yliopiston kanssa ja lisää tietoa kampuksen tapahtumista. ACRE pyrkii kehittämään yhteistyötä kaikkien osapuolien kannalta toimivaksi myös tulevaisuudessa.
Lisätietoja Aalto-yliopistokiinteistöjen asiakastyytyväisyyskyselystä voi tiedustella ACRE:n vuokraus- ja asiakaskokemuspäällikkö Jenna Isokuortilta, [email protected]
Tutustu ACRE:n tiloihin >>