Etusivu

Green Office on osa arkeamme

Green Office on WWF Suomen kehittämä toimistoille suunnattu ympäristöjärjestelmä, jonka tarkoituksena on auttaa työpaikkoja vähentämään ympäristökuormitustaan, lisäämään työtekijöiden ympäristötietoutta ja saavuttamaan säästöjä. ACRE on ollut osa Green Office-yhteisöä jo yli kymmenen vuotta.
GreenOffie_twitter_4 (2).jpg

Miksi Green Office?

WWF Green Office perustettiin virallisesti vuonna 2002, ja Green Office -verkostossa on mukana jo yli 200 organisaatiota ja yritystä eri toimialoilta. ACRE on ollut osa Green Office -verkostoa yli kymmenen vuoden ajan, ja se on tärkeä osa työyhteisömme arkea. Haluamme edistää ympäristötietoisuutta ja kestävän kehityksen tavoitteita sekä vähentää toimistomme ympäristövaikutuksia.

Henkilöstön kouluttaminen ja osallistaminen ympäristöasioihin ovat meille tärkeitä askelia kestävän kehityksen edistämisessä. Ohjelma edellyttää meiltä säännöllistä seurantaa ja raportointia, joka auttaa meitä tunnistamaan kehitysalueet ja parantamaan toimia kestävän kehityksen eri alueilla.

GreenOffice_3_square.jpg

Green Office -teemamme:

1. Energiatehokkuuden parantaminen: käytämme LED-valoja ja sammutamme tarpeettomat valot ja laitteet pois päältä. Lisäksi käytämme energiatehokkaita laitteita, säädämme lämpötilaa ja järjestämme kampanjoita henkilöstön energiankulutuksen vähentämiseksi. Seuraamme myös energiankulutusta säännöllisesti.
  2. Työmatkapyöräily: kannustamme henkilöstöämme pyöräilemään työmatkat ja tarjoamme työsuhdepyöräetua. Lisäksi osallistumme vuosittain Pyöräilykuntien verkosto ry:n järjestämään Kilometrikisaan ja tarjoamme suihkutilojen käytön.
  3. Tulostamisen vähentäminen: olemme vähentäneet  paperinkulutusta lisäämällä sähköistä tiedonvälitystä (esim. sähköinen allekirjoitus) ja tallentamista. Käytämme myös kaksipuolista tulostusta ja kierrätämme paperia.
  4. Terveelliset elämäntavat: suosimme kasvispohjaisia tarjoiluja ja kannustamme henkilöstöämme valitsemaan kasvisvaihtoehtoja aina kun mahdollista. Terveelliset elämäntavat edistävät työntekijöiden hyvinvointia ja vähentävät sairauspoissaoloja.
  5. Jätteiden lajittelu: toimistossamme on käytössä monipuoliset lajittelumahdollisuudet ja ohjeistukset tehokkaan lajittelun toteuttamiseen.

Green Office -diplomi kertoo siitä, että ACREn ympäristöjärjestelmän toiminta vastaa WWF:n kriteerejä ja olemme sitoutuneita jatkuvaan parantamiseen.

GO-diplomi 2023 Aalto-yliopistokiinteistöt Oy_1.jpg
  • Julkaistu