HRT-kortet slutar fungera som passerkort på Otnäs campus

Från och med den 21 oktober 2024 kommer HRT-kortet inte längre att fungera som passerkort på Otnäs campus. Alla som tidigare har använt HRT-kortet måste byta till ett nytt passerkort. Vi rekommenderar att du tar i bruk Bitwards mobilappen.
Aalto_University_Squad_students_May-2023_by_Aleksi_Poutanen_4754.jpg

HRT-kortet kommer automatiskt att avaktiveras och användarna behöver inte göra något – tillträdesrättigheterna stängs av automatiskt. Om du har en smartphone är det enkelt att aktivera mobilidentifiering, instruktioner för detta finns nedan.

Om du inte har en smartmobil kan du hämta ett passerkort från entrétjänsterna i Väre eller Otakaari 1. Genom att registrera passerkortet kan du röra dig i campusbyggnaderna.

Registrering av Bitwards-mobilidentifiering

Innan du kan använda Bitwards mobilappen måste du först installera Authenticator-appen på din telefon. Mer information: Multifaktorautentisering (MFA, 2FA) | Aalto-universitetet. Installationen av mobilappen är enkel. Du kan ladda ner appen från App Store eller Google Play Store, och den kräver en Bluetooth- eller NFC-anslutning för att fungera. Detaljerade instruktioner för registrering och aktivering av Bitwards-mobilidentifiering: Registrering och aktivering av Bitwards Mobil ID för studenter och personal | Aalto-universitetet

Observera, tillträdesrättigheterna aktiveras inte omedelbart; det är några timmars fördröjning innan de blir aktiverade.

Passerkort utan smartmobil

Om du inte har en smartmobil kan du hämta ett fysiskt passerkort (t.ex. nyckelring eller kort) från entrétjänsterna i Väre eller Otakaari 1. Kortet registreras på idm.aalto.fi. Logga in med ditt Aalto-konto och fyll i de begärda uppgifterna, såsom telefonnummer och passertaggens nummer. Mer information och detaljerade instruktioner finns här: Registrering och aktivering av Bitwards Mobil ID för studenter och personal | Aalto-universitetet. Efter registreringen kan du röra dig på campus genom att visa upp passerkortet.

Skåp

Skåpen kan fortfarande reservera, öppnas och stängas med HSL-kortet.

Problem med att registrera passertaggen? Kontakta IT Service Desk, [email protected]

Frågor om tillträdesrättigheter eller taggar? Kontakta ACRE, [email protected]

URL kopierat

Poikkeustilanne-kuvitus
Campus, Undantagssituationer, Universitetet Published:

Förändringar under sommaren och hösten på Aalto-universitetets metrostation

Aalto-universitetets metrostations renoveringsarbete kommer att stänga ingångar under sommaren 2024.
Sekajätekasa Ämmässuon jätteenkäsittelylaitoksella.
Campus, Samarbete, Universitetet Published:

Återvinningskampanj inleds på Otnäs campus

I början av oktober inleder vi en kampanj för återvinning av avfall på Otnäs campus. Målet är att öka återvinningsgraden och minska mängden blandat avfall.
Harald Herlin Learning Center
Forskning och konst Published:

Nya öppettider testas i lärcentret från den 19 augusti 2024

Möjligheterna för studerande och personal att använda lärcentrets lokaler och samlingar kommer att utökas.
Students on Aalto University campus. Photo by Petri Anttila.
Campus, Universitetet Published:

Förslag på hur du skulle använda 14 000 e för välbefinnandet av Aalto-universitetets studenter!

Lämna ditt förslag senast den 30.9.2024 som ett deltagande budgetprojekt för att förbättra studenternas välbefinnande på campus. En vinnare kommer att röstas fram från de genomförbara idéerna under år 2024.