Förslag på hur du skulle använda 14 000 e för välbefinnandet av Aalto-universitetets studenter!

Lämna ditt förslag senast den 30.9.2024 som ett deltagande budgetprojekt för att förbättra studenternas välbefinnande på campus. En vinnare kommer att röstas fram från de genomförbara idéerna under år 2024.
Students on Aalto University campus. Photo by Petri Anttila.
Bild: Petri Anttila / Aalto Universitetet

Den årliga studenterdeltagande budgetprojektet "en euro för varje student", som har blivit en tradition, är återigen igång. Syftet är att hitta ett småskaligt utvecklingsprojekt som kan genomföras på en stram tidsplan på campus. Vi har 14 000 euro till vårt förfogande från universitetets budget.

Har du redan en lämplig utvecklingsidé i åtanke?

Var vänlig och lämna ditt förslag till oss senast den 30.9. med detta formulär eller genom att lämna ditt meddelande i slutet av denna sida (inloggning krävs).

Du kan söka inspiration för ditt förslag från alla tre av Aalto-universitetets värden; ansvar, mod och samarbete. Vänligen beakta också din idés inkluderande, tillgänglighet och hållbarhet.

Vad gör en idé genomförbar?

• Förverkligandet av ditt förslag bör inte kräva omfattande byggnadsarbeten, fundament eller byggnadstillstånd.
  • Förslaget ska kunna förverkligas på mark som ägs av Aalto-universitetet. Via den här länken kommer du till en karta där universitetets fastigheter och områden är utmärkta.

Skicka in din idé med det här formuläret eller genom att lämna ditt meddelande i slutet av denna sida (inloggning krävs) senast 30.9.2024. Ett projektteam går igenom alla förslag och i slutet av året ordnas en omröstning, som är öppen för alla användare av campuset, av alla genomförbara förslag. Förslaget som röstas fram som vinnare förverkligas under våren och sommaren 2024.

Vid behov får du mer information av Manti Kangas / ACRE, [email protected]

URL kopierat

Sekajätekasa Ämmässuon jätteenkäsittelylaitoksella.
Campus, Samarbete, Universitetet Published:

Återvinningskampanj inleds på Otnäs campus

I början av oktober inleder vi en kampanj för återvinning av avfall på Otnäs campus. Målet är att öka återvinningsgraden och minska mängden blandat avfall.
Harald Herlin Learning Center
Forskning och konst Published:

Nya öppettider testas i lärcentret från den 19 augusti 2024

Möjligheterna för studerande och personal att använda lärcentrets lokaler och samlingar kommer att utökas.
Itseopiskelutila Y412
Campus, Studier, Universitetet Published:

Nya självstudieutrymmen har öppnats i Kandidatcentret

Nya självstudieutrymmen har öppnats på Kandidatcentret.
Dipoli ilmakuva
Campus, Universitetet Published:

Utvecklingen av kommunalteknik på Otsvängen och Alvarplatsen börjar i augusti

Vägarbeten inleds på Alvarplatsen i augusti 2024 och fortsätter från korsningen mellan Otsvängen och Grottmannavägen mot Servi Maijas väg i september.