Nya öppettider testas i lärcentret från den 19 augusti 2024

Öppettiderna för Harald Herlin-lärcentret ändras. I augusti öppnas också nya studie- och projektlokaler i lärcentret för att bättre möta användarnas behov.
Harald Herlin Learning Center

I augusti 2024 sker ändringar i öppettiderna och lokalerna för Harald Herlin-lärcentret. Aaltoiter kan då använda lärcentrets lokaler och samlingar i större utsträckning. Respons om ändringarna samlas in via följande länk https://link.webropolsurveys.com/S/24A3200C7C7ACF67

Lärcentrets lokaler förnyas för att bättre möta användarnas önskemål och behov. Nya studie- och projektutrymmen öppnas på 1:a våningen och K-våningen.

Photo: Riitta-Liisa Leskinen, 2017

Nya öppettider från den 19 augusti 2024:

Mån - Tor 7.45 - 18.00
Fre 7.45 - 15.00
Lör - Sön Stängt

Studerande och personal vid Aalto-universitetet har tillträde till lärcentret varje dag kl. 7.00–23.00.

I och med det här pilotprojektet får aaltoiterna möjlighet att använda lärcentret utöver dess ordinarie öppettider. Samtidigt utökas användningen av lokalerna från de nuvarande på 1:a våningen och K-våningen också till lokalerna och samlingarna på 2:a våningen.

Utanför lärcentrets ordinarie öppettider används C-dörren (mot Otnäsvägen) som öppnas med Aaltos passerkort.

URL kopierat

Sekajätekasa Ämmässuon jätteenkäsittelylaitoksella.
Campus, Samarbete, Universitetet Published:

Återvinningskampanj inleds på Otnäs campus

I början av oktober inleder vi en kampanj för återvinning av avfall på Otnäs campus. Målet är att öka återvinningsgraden och minska mängden blandat avfall.
Students on Aalto University campus. Photo by Petri Anttila.
Campus, Universitetet Published:

Förslag på hur du skulle använda 14 000 e för välbefinnandet av Aalto-universitetets studenter!

Lämna ditt förslag senast den 30.9.2024 som ett deltagande budgetprojekt för att förbättra studenternas välbefinnande på campus. En vinnare kommer att röstas fram från de genomförbara idéerna under år 2024.
Itseopiskelutila Y412
Campus, Studier, Universitetet Published:

Nya självstudieutrymmen har öppnats i Kandidatcentret

Nya självstudieutrymmen har öppnats på Kandidatcentret.
Dipoli ilmakuva
Campus, Universitetet Published:

Utvecklingen av kommunalteknik på Otsvängen och Alvarplatsen börjar i augusti

Vägarbeten inleds på Alvarplatsen i augusti 2024 och fortsätter från korsningen mellan Otsvängen och Grottmannavägen mot Servi Maijas väg i september.