Vegaanius valttina Kestävän kampuksen sankarin 2022 valinnassa

Kestävän kampuksen sankari valittiin jo kuudennen kerran. Voittaja julkistettiin 13.10. pidettynä ACRE-päivänä.

Otaniemen kampuksen Kipsari-ravintolat (Väre ja Studio) valittiin Kestävän kampuksen sankareiksi 2022. Valinnan merkittävin syy oli se, että Kipsari tarjoaa vain vegaaniruokaa, mikä on ilmaston kannalta kestävä valinta. Lisäksi Kipsari toimii kaikkien kampuksen ravintoloiden edelläkävijänä siinä, että vegaaniruoat voivat olla maukkaita ja suosittuja. Kipsarin toiminta on myös yhteiskunnallisesti kestävää opiskelijaomisteisena ravintolana.

ACRE-päivänä jaettiin lisäksi kolme kestävän kampuksen kunniamainintaa. Kunniamaininnan saivat Space21-konsepti, Sasha Spurná sekä Bioblitz-tapahtuma Otaniemen kampuksella.

Kestävän kampuksen sankariksi saatiin tänäkin vuonna useita ehdotuksia, joista Kestävä kampus -tiimi äänesti voittajan ja kunniamaininnan saaneet ehdokkaat. Viime vuonna Kestävän kampuksen sankariksi valittiin Otaniemen lehmuskujat.

Kestävän kampuksen sankarit 2022. Meeri Karvinen, Hanna Paulomäki, Sasha Spurná, Alex Vahero, Jason Selvarajan ja Riikka Mäkikoskela.
  • Julkaistu
  • Päivitetty:
  • This content was originally published on www.aalto.fi.