Väre-rakennukselle the Architecture MasterPrize -palkinto

Aalto-yliopiston uusi rakennuskokonaisuus on valittu yhdeksi voittajista kansainvälisessä arkkitehtuurikilpailussa.

Uusi kampuskorttelikokonaisuus, johon kuuluvat Aalto-yliopiston taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun Väre-rakennus, Kauppakorkeakoulu ja kauppakeskus A Bloc, on valittu ainoana suomalaisena rakennuksena yhdeksi kansainvälisen the Architecture MasterPrize -kilpailun voittajaksi koulurakennusten kategoriassa.

Eri aloja yhdistävän rakennuskokonaisuuden kuvataan tuovan uutta, modernia dynamiikkaa Otaniemen kampukselle ja toimivan osana kampuksen kehityksen kärkeä. Voittajat valittiin yli 1 500 ehdotuksen joukosta; ehdotuksia jätettiin vuonna 2020 enemmän kuin koskaan aiemmin koko kilpailun historiassa.

The Architecture MasterPrize (AMP) -palkinto tuo esille huippudesignia ja arkkitehtuuria eri maista. Kilpailu painottaa luovuutta ja innovointia, ja voittajat valitsee arkkitehdeista sekä arkkitehtuurin suunnannäyttäjistä koostuva tuomaristo. The Architecture MasterPrize on the IDA International Design Awards -palkinnon sisarpalkinto, ja sitä on jaettu vuodesta 2016 lähtien.

Lisätietoja:

Kampus, Poikkeustilanteet, Yliopisto Julkaistu

Vesikatko Dipolissa 22.2. klo 8-15

Suunniteltu vesikatko alkaa klo 8.00 ja sen arvioitu päättymisaika on klo 15.00.