Väre-rakennukselle the Architecture MasterPrize -palkinto

Aalto-yliopiston uusi rakennuskokonaisuus on valittu yhdeksi voittajista kansainvälisessä arkkitehtuurikilpailussa.

Uusi kampuskorttelikokonaisuus, johon kuuluvat Aalto-yliopiston taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun Väre-rakennus, Kauppakorkeakoulu ja kauppakeskus A Bloc, on valittu ainoana suomalaisena rakennuksena yhdeksi kansainvälisen the Architecture MasterPrize -kilpailun voittajaksi koulurakennusten kategoriassa.

Eri aloja yhdistävän rakennuskokonaisuuden kuvataan tuovan uutta, modernia dynamiikkaa Otaniemen kampukselle ja toimivan osana kampuksen kehityksen kärkeä. Voittajat valittiin yli 1 500 ehdotuksen joukosta; ehdotuksia jätettiin vuonna 2020 enemmän kuin koskaan aiemmin koko kilpailun historiassa.

The Architecture MasterPrize (AMP) -palkinto tuo esille huippudesignia ja arkkitehtuuria eri maista. Kilpailu painottaa luovuutta ja innovointia, ja voittajat valitsee arkkitehdeista sekä arkkitehtuurin suunnannäyttäjistä koostuva tuomaristo. The Architecture MasterPrize on the IDA International Design Awards -palkinnon sisarpalkinto, ja sitä on jaettu vuodesta 2016 lähtien.

Lisätietoja:

Ahomansikka

Ihmisten, kasvien ja pölyttäjien kampus

Aalto-yliopiston kampusluontoa hoidetaan monimuotoisuus ja luontotyyppien ominaislajisto huomioiden.
Otaniemi kampus

Kyselytulos: Tyytyväisyys Aalto-yliopiston kampuksen toimitiloihin on pysynyt hyvänä

Aalto-yliopistokiinteistöjen toimitila-asiakkaiden tyytyväisyys toimitiloihin on pysynyt hyvänä ja erityisen tyytyväisiä ollaan yhteistyöhön ja asiakaspalvelun laatuun.
Harald Herlin Learning Center
Tutkimus ja taide Julkaistu

Oppimiskeskuksessa pilotoidaan 19.8.2024 alkaen uusia aukioloaikoja

Opiskelijoiden ja henkilöstön mahdollisuudet käyttää tiloja ja kokoelmia laajentuvat.
Aalto Space mockup ravintolatarjonnasta

Ravintolapalvelut Aalto Spaceen - testaa ja voita!

Testaa, löydätkö kampuksen ravintolat Aalto Space -sovelluksesta ja voita kesäisiä palkintoja.