Ulkoalueita ja jalankulkureittejä parannetaan Otakaari 1:n ja Dipolin ympäristössä

Jalankulkuyhteyttä metrolta Dipoliin sekä Amfiteatterinaukion aluetta parannetaan syksyn 2021 aikana. Tarkoituksena on luoda viihtyisiä, monikäyttöisiä, turvallisia ja esteettömiä ulkoalueita kunnioittaen alkuperäisiä suunnitteluratkaisuja ja toteutuksia. Työmaat käynnistyvät jo elokuussa.
Kuva: Tuomas Uusheimo

Elokuun aikana Otaniemen kampuksella käynnistyy kaksi maisemarakennushanketta, joiden tavoitteena on kehittää metron ja Dipolin välistä kävely-yhteyttä sekä Kandidaattikeskuksen ja Oppimiskeskuksen välistä Amfiteatterinaukion aluetta. Hankkeet valmistuvat vuonna 2022.

Dipolin ympäristöön rakennetaan suora ja luonteva kulkureitti metrolta ja A Blancin suunnalta. Lisäksi alueen viihtyisyyttä parannetaan esimerkiksi lisäämällä kasvillisuutta sekä penkkejä ja mahdollistamalla mm. taideteosten esillepanoa. Kampuksen yhtenä käyntikorttina ja keskeisenä viheralueena toimivan Amfiteatterinaukion kulkuyhteydet sekä toimintamahdollisuudet paranevat ja alueen luonnon monimuotoisuus lisääntyy. Hankkeissa parannetaan myös alueiden valaistusta.

Molemmissa hankkeissa kunnioitetaan alueiden alkuperäisiä suunnitelmia sekä kulttuurihistoriallista merkittävyyttä. Suunnittelussa ovat olleet Aalto-yliopiston lisäksi mukana muun muassa Museovirasto, Alvar Aalto -säätiö sekä Pietilä Arkkitehdit Oy. Rakennusluvan projekteille on myöntänyt Espoon kaupungin rakennusvalvonta. Työmaa-alueet rajataan ja kävely ohjataan rakentamisen ajaksi opastetuille poikkeuskulkureiteille.

Lisätietoja antaa:

Pauliina Skyttä, kampusarkkitehti, [email protected]
Aapo Pihkala, projektipäällikkö, kestävä kehitys ja maisema, [email protected]

Bar Otapas

Ostoskeskus A Blanciin avautuu uusi viihtyisä baari Otapas

Bar Otapas avautuu perjantaina 1.3. ostoskeskus A Blanciin. Rento uusi kohtaamispaikka on avoinna Iltapäivästä myöhään yöhön.