Rakentajanaukion pysäköintialue suljetaan osittain

Puolet Rakentajanaukion pysäköintialueesta suljetaan joulukuun aikana ja otetaan Helsingin seudun ympäristöpalvelujen (HSY) vesihuollon saneeraustyömaan käyttöön. Muutoksia tulee myös kevyen liikenteen reitteihin Kandidaattikeskuksen ja Otakaaren välisellä viheralueella.
Rakentajanaukio 4 julkisivu
Kuva: Johnny Korkman

Rakentajanaukion pysäköintialueen itäinen (Rakentajanaukio 4:n ja Otakaari 3:n puoleinen) sivu suljetaan ja otetaan HSY:n vesihuollon saneerauksen työmaakäyttöön vaiheittain joulukuun 2021 aikana. Läntinen, eli Kandidaattikeskuksen puoleinen, sivu pysäköintialueesta säilyy pysäköintikäytössä. Ajoreitti käyttöön jäävällä pysäköintialueella muuttuu kaksisuuntaiseksi siten, että ajoneuvojen kääntöpaikka on alueen päädyssä.

Kevyen liikenteen kulku säilyy myös pysäköintialueen itäisellä laidalla. Osa kevyen liikenteen reiteistä sen sijaan suljetaan Kandidaattikeskuksen ja Otakaaren välisellä viheralueella. Kulku Kandidaattikeskukseen kuitenkin säilyy väliaikaisilla, muuttuvilla järjestelyillä myös Otakaaren suunnasta.

Viivoitettu alue varataan vaiheittain työmaan käyttöön.

Työmaa käynnistyy vaiheittain joulukuussa 2021 ja kestää arviolta noin vuoden. Urakoitsijana toimii VM Suomalainen Oy.

Lassi Soininen, kohdepäällikkö Aalto CRE, [email protected]
Minna Lindroos, kohdepäällikkö Aalto CRE, [email protected]
Jussi Kemppainen, VM Suomalainen Oy, [email protected]

Path in the Laajalahti nature area