Pysäköintitalo Otaparkki sekä muut kampuksen maksulliset pysäköintipaikat tarjoavat pysäköintimahdollisuuden myös kampukselle saapuville vieraille. Pysäköintimaksu on sama sekä Otaparkissa kuin kampuksen ulkopysäköintialueilla, ja Otaparkista löytyy myös useita sähköautojen latauspisteitä.
Kuva: Mikko Aho / ACRE

Tammikuussa 2024 Sähkömiehentielle avattu Otaparkki tarjoaa kampuksella vierailijoille sujuvaa ja mukavaa pysäköintiratkaisua. Otaparkissa on paljon tilaa, ja sinne on helppo opastaa kampuksella satunnaisetkin kävijät. Pysäköintitalossa on lisäksi sähköautojen latauspaikkoja sekä pyöräpysäköintimahdollisuus.

Vierailijat voivat pysäköidä Otaparkin lisäksi myös muille kampuksen maksullisille pysäköintialueille samaan hintaan. Pysäköinnin maksaminen onnistuu Parkman ja EasyPark -sovellusten kautta, pysäköinnin hinta on 1 euro tunnilta. Lisäksi tarjolla on vaihtoehto pidempiaikaiselle, edullisemmalle pysäköinnille (45 euroa / kuukausi). Maksullisella pysäköinnillä pyritään kattamaan muun muassa pysäköintialueiden hoitoa ja kunnossapitoa sekä kohdistetaan kuluja niille, jotka paikkoja käyttävät.

Aaltolainen, pysy ajan tasalla kampuspysäköinnin uutisista

Vaikka Aalto-yliopiston henkilöstön pysäköinti kampuksella on maksutonta, on suositeltavaa, että kaikki kampuksella autoilevat ja pysäköivät tutustuvat "Autoilu ja pysäköinti Otaniemen kampuksella" -nettisivuun. Sivulta löytyy kattavasti tietoa pysäköintivaihtoehdoista, latauspisteistä ja niiden hinnoittelusta sekä muusta pysäköintiin liittyvistä ajankohtaisista asioista.

Oheisesta kartasta löydät kampuksen pysäköintialueet (päivitetty 2/2024):

Bar Otapas

Ostoskeskus A Blanciin avautuu uusi viihtyisä baari Otapas

Bar Otapas avautuu perjantaina 1.3. ostoskeskus A Blanciin. Rento uusi kohtaamispaikka on avoinna Iltapäivästä myöhään yöhön.