Otaparkki avattu Aalto-yliopiston henkilöstölle

Syyskuun 2024 alusta Otaparkki-pysäköintitalon kaksi ylintä kerrosta on avattu maksuttomaan käyttöön Aalto-yliopiston pysäköintiluvalla. Lisäksi pysäköintitalosta löytyy sähköautojen latauspisteitä ja runkolukittavia pyöräpysäköintipaikkoja. Huomioithan, että ajalla 9.9.-23.9.2024 ajo Otaparkkiin vain Maarintalon suunnasta.
Otaparkki pysäköintitalo

Otaparkki-pysäköintitalon kaksi ylintä kerrosta, eli 3A,3B, 4A ja 4B -tasot, on avattu Aalto-yliopiston henkilöstön käyttöön. Kyseisille tasoille voi pysäköidä maksutta Aalto-yliopiston pysäköintiluvalla. Alimmat 1A, 1B, 2A ja 2B -tasot säilyvät maksullisina pysäköintialueina.

Tasoilta 3A-4B löytyy yhteensä noin 80 pysäköintipaikkaa. Myös pysäköintitalon ensimmäisessä kerroksessa olevat sähköautojen latauspaikat ovat kaikkien, niin kampusvieraiden kuin aaltolaistenkin, käytössä. Latauspaikoilla pysäköinti on Aalto-yliopiston pysäköintiluvalla maksutonta lataamisen ajan, huomioithan kuitenkin 3 tunnin pysäköintirajoituksen latauspaikoilla. Lataushinnasto löytyy Plugit-sovelluksesta sekä täältä.

Otaparkki opastemaalaus

Pysäköintitalon eri kerrokset ja tasot on merkitty muun muassa ajoradoille sekä kerrosten hissiaulojen oviin. Pysäköinti tasoilla 3A-4B on maksutonta Aalto-yliopiston pysäköintitunnuksella.

Otaparkin kaksi alinta kerrosta säilyvät edelleen maksullisina pysäköintialueina, ja ne ovat tarkoitettu ensisijaisesti kampuksen vierailijoille sekä esimerkiksi opiskelijoille. Ajantasainen pysäköintihinnasto löytyy muun muassa EasyParkin ja Parkmanin sovelluksista. Ensimmäisessä kerroksessa on myös useita runkolukittavia polkupyöräpysäköintipaikkoja.

Otaparkki sijaitsee osoitteessa Sähkömiehentie 3, Maarintalon vieressä. Käytä Aalto-yliopiston pyöreää pysäköintilupaa pysäköidessäsi 3. tai 4. kerrokseen. Huomioithan, että ajalla 9.9.-23.9.2024 ajo Otaparkkiin vain Maarintalon suunnasta.

Sekajätekasa Ämmässuon jätteenkäsittelylaitoksella.
Kampus, Yhteistyö, Yliopisto Julkaistu

Kierrätyskampanja käynnistyy Otaniemen kampuksella

Käynnistämme Otaniemen kampuksella jätteiden kierrätyskampanjan lokakuun alussa. Tavoitteena on lisätä kierrätysastetta ja vähentää sekajätteen määrää.
Ravintola MOO – Middle of Otaniemi

Uusi ravintola MOO – Middle of Otaniemi on avautunut Marsiossa

Marsioon on avaunut uusi ravintola MOO – Middle of Otaniemi, joka tarjoaa herkullista ja vastuullisesti valmistettua ruokaa aina aamupuurosta myöhäisen iltapäivän kahvihetkiin.
Students on Aalto University campus. Photo by Petri Anttila.

Miten käyttäisit 14 000 euroa Aalto-yliopiston opiskelijoiden hyvinvointiin?

Jätä ehdotuksesi 30.9.2024 mennessä osallistavan budjetoinnin hankkeeksi parantamaan opiskelijoiden hyvinvointia kampuksella. Ideoista äänestetään voittaja vielä vuoden 2024 aikana.
Lahopuu ja metsä

Elävät ja virkistävät kampusmetsät - syksyiset metsänhoitotoimet käynnistyvät

Metsänhoidollisia töitä tehdään syksyllä 2024 muun muassa harventamalla vanhoja puita ja oksia.