Otaniemen ostoskeskus saa oman terassin

Terassi sijoittuu rakennuksen etupuolelle katetun kulkukäytävän edustalle ja valmistuu samassa aikataulussa muun peruskorjaushankkeen kanssa keväällä 2021.
Havainnekuva: Arkkitehdit Q4 Oy

Alvar Aallon suunnitteleman Otaniemen ostoskeskuksen, tutummin ostarin, peruskorjaus on käynnissä ja sen arvioidaan valmistuvan toukokuussa 2021. Keväällä 2020 alkanut remontti on edennyt aikataulussa vuokralaiskokonaisuuden muodostuessa parhaillaan.

Peruskorjauksen yhteydessä ostari kokee merkittävän muutoksen, kun rakennuksen edustalle luodaan suuri, pinta-alaltaan noin 360 m² kokoinen terassialue keskuksen liikkeiden käyttöön. Terassin pintamateriaali on betoni- ja graniittilaatta ja sille tulee sijoittumaan oleskelualue asiakaspaikkoineen.

”Terassi tarjoaa mahdollisuuden laajentaa ostarin toimintoja ja elävöittää koko aluetta Alvarin aukiolle asti”, kertoo Aalto-yliopistokiinteistöt Oy:n Head of Leasing and Sales Jenna Isokuortti. ”Terassi tulee tarjoamaan paikan kohtaamisille kampuksen ytimessä päivittäen ostarin ilmettä Aallon alkuperäisiä suunnitelmia mukaillen.”

Pääjulkisivun eteen suunniteltu terassi on sovitettu paikkaansa hienovaraisesti kunnioittaen Alvar Aallon toimiston alkuperäistä suunnitelmaa.

”Etupihan luonne on terassin myötä saatu muuttumaan autopainotteisesta pysäköintikentästä ihmisten liikkumista ja kevyttä liikennettä palvelevaksi alueeksi. Terassin avulla rakennuksen edustalle luodaan viihtyisä kohtaamispaikka, joka siitä on puuttunut”, kuvailee peruskorjaushankkeen arkkitehti Marja Törmälä Arkkitehdit Q4 Oy:stä.

Jenna Isokuortti
Head of Leasing and Sales
Aalto-yliopistokiinteistöt Oy

Kampus, Poikkeustilanteet, Yliopisto Julkaistu

Vesikatko Dipolissa 22.2. klo 8-15

Suunniteltu vesikatko alkaa klo 8.00 ja sen arvioitu päättymisaika on klo 15.00.