Otaniemen alueella liikkuu varkaita – silminnäkijähavaintoja kaivataan

Otaniemen alueella on huhtikuun aikana liikkunut kuparivarkaita. Varkaustapauksia on useita ja tekijät ovat tallentuneet kameroihin, mutta tekijöitä ei ole saatu kiinni. Kaipaamme silminnäkijähavaintoja.

Aalto-yliopiston kampuksella Otaniemessä on havaittu useita kuparivarkauksia lähipäivien ja –viikkojen aikana. Rikokset ovat sijoittuneet Kemistintie 1:n ja Kandidaattikeskuksen (Otakaari 1) eteläpuoleiselle alueelle. Varkaat ovat vieneet muun muassa julkisivupeltejä, kuparisia räystäspeltejä sekä kuparisia kaiteita talojen julkisivuista ja katoista irrottamalla.

Ohikulkijalle voi nopeasti katsottuna vaikuttaa, että kyse on tavallisista työmiehistä työn touhussa, mutta todellisuudessa on kyse varkauksista. Varkaat ovat liikkuneet ilta-aikaan, eivätkä ole hätkähtäneet ohikulkijoita. Mikäli huomaat epäilyttävää käytöstä tai työmiehiä iltaisin kampuksella, ilmoitathan asiasta heti Jukka-Pekka Salmistolle p.+358 40 527 1497 (Aalto CRE:n toimitilapäällikkö). Näin ilmoitus saadaan nopeasti välitettyä kampuksella 24/7 oleville vartijoille, jotka pääsevät nopeasti paikalle. Vartija on tarvittaessa yhteydessä poliisiin.

Aalto-yliopisto on tehnyt varkauksista rikosilmoituksen.

Varkaat liikkuvat todennäköisesti autolla. Jos epäilet huomaavasi varkaiden poistuvan, otathan ajoneuvon rekisterinumeron ylös.

Pyydämme kaikki henkilöitä jotka liikkuvat Otaniemen kampuksen alueella olemaan erityisen tarkkaavaisia, ja ilmoittamaan kaikesta rikokseen viittaavasta toiminnasta soittamalla Jukka-Pekka Salmistolle p.+358 40 527 1497. Varkaiden kiinniottamiseen johtaneesta vihjeestä luvassa palkkio.

Poikkeustilanne-kuvitus
Kampus, Poikkeustilanteet, Yliopisto Julkaistu

Vesikatko Dipolissa 22.2. klo 8-15

Suunniteltu vesikatko alkaa klo 8.00 ja sen arvioitu päättymisaika on klo 15.00.