Otakaari 2A ja 2B rakentaminen alkaa 21. helmikuuta

Otakaari 2A ja 2B:n työmaa on käynnistymässä helmikuun aikana.
Illustration image of a spring or summer view from Otakaari towards Väre, Otakaari 2B on the right side of the image, sun is shining, there are flowers in bloom on the left of the image. Lots of people walking, cycling and interacting near the building.
Havainnekuva / luonnos: SARC Arkkitehdit

Työt käynnistyvät 21. helmikuuta työmaan aitaamisella, jolloin Konemiehentien pysäköintialue Kauppakorkeakoulun ja Nanotalon välissä poistuu käytöstä. Samalla myös kävely- ja pyörätiet ohjataan kokonaan Väreen ja Kauppakorkeakoulun puolelle rakentamisen ajaksi. Rakentamisvaihe kokonaisuudessaan kestää noin 1,5 vuotta.

Varsinaiset rakentamistyöt käynnistyvät vasta kun työmaa-aidat on pystytetty. Rakentaminen aloitetaan valmistelevilla töillä eli maanrakennus- ja paalutustöilä. Työnaikaisten liikennejärjestelyjen ja työmaatukikohtien rakentaminen toteutuu vaiheittan kevään aikana. Rakennustöiden vaikutuksista alueella tiedotetaan tarkemmin töiden edetessä.

Kohteen allianssin palveluntuottajaksi on valittu NCC Suomi Oy. Rakennuttajana toimii Aalto-yliopistokiinteistöt.

Lisätietoja
Jarmo Wilander, johtaja, rakennuttaminen, [email protected], puh. +358 40 541 3304
Tuomas Kostia, rakennuttajapäällikkö, [email protected], puh. +358 50 522 5480

Path in the Laajalahti nature area