Opiskelijat päättivät: kaksi yhteiskäyttöistä pianoa saapui kampukselle

Aalto-yliopiston opiskelijoiden osallistavan budjetoinnin projekti vuodelle 2023 on saatu päätökseen, ja voittajaideaksi nousi yhteiskäyttöinen piano. Kaksi pianoa saapui kampukselle toukokuussa.
Piano Top Loungessa
Yhteiskäyttöinen piano Kandidaattikeskuksessa. Kuva: Milla Uusitalo / ACRE

"Yksi euro jokaiselle opiskelijalle" -osallistavan budjetoinnin projektiin tuli viime syksynä noin 30 ideaa, joista kolme valittiin lopulliseen äänestykseen. Opiskelijat äänestivät voittoon yhteiskäyttöisen pianon, ja sen myötä 13 000 euron budjetilla hankittiin kampukselle kaksi pianoa - pianot ovat laadukkaita, mutta ne hankittiin kierrätettyinä, joten budjetissa oli mahdollisuus pysyä.

Pianot soivat eri puolilla kampusta

Toinen piano sijoitettiin Kandidaattikeskuksen Top Loungeen (5. kerros, U523), ja toinen K3-rakennukseen Puumiehenkujalle. Pianot ovat kaikkien opiskelijoiden vapaasti käytettävissä, tarjoten mahdollisuuden soittaa ja nauttia musiikista.

"Yhteiskäyttöiset pianot tarjoavat opiskelijoille mahdollisuuden rentoutua, luoda musiikkia yhdessä ja rikastuttaa kampuksen yhteisöllisyyttä. Pianot ovat jo herättäneet paljon kiinnostusta. Voittoisassa ehdotuksessa toteutui hienosti projektin tärkeimmät kriteerit, eli opiskelijoiden hyvinvoinnin edistäminen, saavutettavuus sekä kestävyys ja toki myös budjetti ja aikataulu", sanoo Aalto-yliopiston kehitysjohtaja Raili Pönni.

Vuosittaisen osallistavan budjetoinnin projektin tarkoituksena on lisätä opiskelijoiden vaikutusmahdollisuuksia kampuksen kehittämiseen ja tarjota konkreettisia parannuksia opiskelijayhteisölle. Aiempina vuosina kampukselle on toteutettu puutarhapenkit Ainon aukiolle sekä torkkumiskapselit Oppimiskeskukseen ja Kandidaattikeskukseen. Osallistavan budjetoinnin projekti tullaan toteuttamaan taas seuraavan lukuvuoden käynnistyessä syksyllä 2024.

Ahomansikka

Ihmisten, kasvien ja pölyttäjien kampus

Aalto-yliopiston kampusluontoa hoidetaan monimuotoisuus ja luontotyyppien ominaislajisto huomioiden.
Otaniemi kampus

Kyselytulos: Tyytyväisyys Aalto-yliopiston kampuksen toimitiloihin on pysynyt hyvänä

Aalto-yliopistokiinteistöjen toimitila-asiakkaiden tyytyväisyys toimitiloihin on pysynyt hyvänä ja erityisen tyytyväisiä ollaan yhteistyöhön ja asiakaspalvelun laatuun.
Harald Herlin Learning Center
Tutkimus ja taide Julkaistu

Oppimiskeskuksessa pilotoidaan 19.8.2024 alkaen uusia aukioloaikoja

Opiskelijoiden ja henkilöstön mahdollisuudet käyttää tiloja ja kokoelmia laajentuvat.
Aalto Space mockup ravintolatarjonnasta

Ravintolapalvelut Aalto Spaceen - testaa ja voita!

Testaa, löydätkö kampuksen ravintolat Aalto Space -sovelluksesta ja voita kesäisiä palkintoja.