Millaista on kestävä liikkuminen Aalto-yliopiston kampuksella 2050? Jaa ajatuksesi suunnittelun tueksi!

Aalto-yliopistossa ollaan laatimassa toimintasuunnitelmaa kestävän liikkumisen kehittämiseksi. Koko yhteisön ajatukset ja toiveet kestävästä liikkumisesta otetaan huomioon suunnitelman laatimisessa.

Aalto-yliopiston uusittu strategia tuli voimaan tämän vuoden alussa. Sen otsikko on ”Rakennamme kestävää tulevaisuutta”. Strategian kestävään kehitykseen liittyvät tavoitteet ohjaavat myös kampuksella ja kampukselle liikkumista. ​

Kampuksen kehittämisen tavoitteita kestävän liikkumisen osalta ovat kävelyn ja pyöräilyn sekä julkisen ja sähköisen liikenteen tukeminen, sekä autoliikenteen vähentäminen ja pysäköinnin keskittäminen. Konkreettisia tavoitteita ovat jalankulku- ja polkupyöräily-yhteyksien parantaminen sekä kevyttä liikennettä tukevien palvelujen ja tilojen (kuten pukuhuoneet ja peseytymistilat) lisääminen. Lisäksi kampuksen saavutettavuus julkisella liikenteellä paranee muun muassa Länsimetron laajennuksen ja Raide-Jokerin valmistumisen myötä.

Mitä sinun mielestäsi on Aallon kampuksen kestävä liikkuminen vuonna 2050? Lisää ajatuksesi Flinga-alustalle: https://flinga.fi/s/FDHFH5L (mielipiteet näkyvät kaikille julkisina). Vastaukset ovat anonyymejä ja niitä hyödynnetään kestävän liikkumisen toimintasuunnitelmassa.

Lisätietoja antaa:
Aapo Pihkala, ACRE projektipäällikkö kestävä kehitys ja maisema, [email protected]

• Julkaistu
  • Päivitetty:
  • This content was originally published on www.aalto.fi.