Kesä ja syksy tuo muutoksia Aalto-yliopiston metroasemalle

Aalto-yliopiston metroasemalla tehdään kesän ja syksyn 2024 aikana muutostöitä turvallisuuden parantamiseksi. Työt sulkevat metron sisäänkäynnit vuorotellen. Tämä uutinen päivittyy.
Poikkeustilanne-kuvitus

Länsimetron metroasemien turvallisuutta kehitetään kesän ja syksyn aikana paloilmoitinjärjestelmän muutoksella sekä parantamalla valaistusta. Tämä vaikuttaa metroasemien sisäänkäynteihin ja kulkureitteihin. Muutokset eivät vaikuta metron liikennöintiin tai aikatauluihin.

Muutokset Aalto-yliopiston metroasemalla

Otaniementien sisäänkäynti (kauppakeskus A Bloc)

• rakennustelineiden purku tehdään maanantaista perjantaihin 14.-18.10.2024 (viikko 42).
    A Blocin puoleinen sisäänkäynti on suljettu.
  • suunnitelma tarkentuu, päivitämme tätä uutista.

HSL:n Reittioppaaseen päivitetään sisäänkäyntien sulkeminen, eli Reittiopas näyttää oikeita kulkuyhteyksiä myös muutostöiden aikana.

Lisätietoja muutoksista HSL:n verkkosivuilta sekä HSL:n asiakaspalvelusta, puh. 09 4766 4000 (pvm) (ma-pe klo 7.30–19, la-su klo 9.30–17).

HSL:n uutinen 19.6.2024

7.10.2024 uutista on päivitetty A Blocin puoleisen sisäänkäynnin töiden jatkumisesta

16.7.2024 uutista on päivitetty poistamalla tiedot Tietotien remontista sen valmistuttua.

26.6.2024 uutista on päivitetty Otaniementien sisäänkäynnin töiden aloittamisen ajankohdan tarkennuttua. Aikaisemmin jutussa luki: muutostyöt alkavat arviolta elokuun alussa, töiden kesto noin 5 viikkoa. Lisätty aseman Otaniementien sisäänkäynnin sulkuun liittyvä kuva.

Poikkeusreitti metroon Tietotien ollessa kiinni
Metron sisäänkäynti Tietotiellä suljetaan 3.6.2024 alkaen noin 5 viikon ajaksi. Kuva: HSL.
Alternative route for the metro access in summer
Metron sisäänkäynti Otaniementiellä (A Bloc) suljetaan 14.9.2024 viikon ajaksi. Kulku Tietotien puolelta. Kuva: HSL

Aalto_University_Squad_students_May-2023_by_Aleksi_Poutanen_4754.jpg
Kampus, Opinnot, Yliopisto Julkaistu

HSL-kortti lakkaa toimimasta kulkutunnisteena Otaniemen kampuksella

Otaniemen kampuksella HSL-kortti poistuu käytöstä kulkutunnisteena 21.10.2024 alkaen.
Kampuskysely

Vastaa kampuskyselyyn, vaikuta ja voita hyvinvointilahjakortteja!

Vuosittaisella kampuskyselyllä mitataan jälleen kampuksen toimivuutta ja viihtyisyyttä, eli kampuskokemusta. Kysely on auki 9.10.-31.10.2024.
1KOMMA5°

Älykkäitä energiratkaisuja tarjoava 1KOMMA5° showroom nyt ostoskeskus A Blancissa

Tervetuloa avoimiin oviin 1KOMMA5° Suomi -showroomille keskiviikosta perjantaihin 9.–11.10.2024. Älykkäitä energiaratkaisuja tarjoavan 1KOMMA5°:n tavoitteena on mahdollistaa hiilineutraalin energian saanti suomalaisiin koteihin tarjoamalla aurinkopaneelijärjestelmiä, akustoja ja sähköauton latausasemia.
Sekajätekasa Ämmässuon jätteenkäsittelylaitoksella.
Kampus, Yhteistyö, Yliopisto Julkaistu

Kierrätyskampanja käynnistyy Otaniemen kampuksella

Käynnistämme Otaniemen kampuksella jätteiden kierrätyskampanjan lokakuun alussa. Tavoitteena on lisätä kierrätysastetta ja vähentää sekajätteen määrää.