Jotain uutta ja jotain vanhaa Kestävän kampuksen sankareiksi

Kampuksen kestävän kehityksen sankarit 2023 valittiin lokakuussa järjestetyssä ACRE-päivässä. Sankareiksi valittiin tänä vuonna kaksi erilaista ehdotusta.

Kestävä kampus -tiimi valitsi tänä vuonna Kestävän kampuksen sankareiksi The Test Site -konseptin, joka on saanut samaisen maininnan myös vuonna 2019, sekä kampuksen uuden hyvinvointireitin. Teemana kilpailussa oli yhteisöllisyys.

Voittajien valinnassa perusteluilla on iso rooli. Yleensä samaa tahoa ei valita sankariksi kahta kertaa, mutta tänä vuonna The Test Site nousi voimakkaasti esille yhteisöstä tulleiden ehdotusten joukosta ja perustelut sen valinnalle olivat kattavat. The Test Site on jatkuva projekti, joka käytännönläheisyydellään tuo sekä ekologisen että sosiaalisen kestävän kehityksen yhteiseksi asiaksi. Se yhdistää opiskelijoita, ja rohkaisee uusiin kokeiluihin. Yhteisöllisyyttä voi The Test Siten ympäristössä luoda paitsi ihmisten, myös muiden eliölajien välillä.

Toinen kestävän kampuksen sankariksi valittu asia vuonna 2023 on kampuksen hyvinvointireitti. Reitti toi yhteen eri tahoja Aallossa jo sen suunnitteluvaiheessa. Reitti on suunniteltu tukemaan kaikkien kampuksen käyttäjien hyvinvointia matalalla kynnyksellä; sen voi kiertää omaan tahtiin tai vaikka muutaman työkaverin kanssa, jos tarvitsee työpäivänsä lomaan pientä taukoa ja raitista ilmaa. Reitin varrella on viisi pientä tehtävää, jotka virkistävät sekä kehoa ja mieltä.

Palkinnot jaettiin lokakuussa pidetyn ACRE-päivän yhteydssä. Palkinnon The Test Siten puolesta noutivat Aalto-yliopiston opiskelijat Adela Navratilova ja Gabriela Farias. Hyvinvointireitin puolesta palkinnon nouti Aalto-yliopiston opintopsykologi Sanni Saarimäki.

• Julkaistu
  • Päivitetty:
  • This content was originally published on www.aalto.fi.

KKJ Kauppa Otaniemi sisäänkäynti

Uusi aasialainen ruokakauppa, KKJ Kauppa Otaniemi, nyt avattu kauppakeskus A Blocissa

A Blocin ostostarjonta on parantunut KKJ Kauppa Otaniemen avajaisten myötä. Tämä on uusi määränpääsi kaikille aasialaisille tuotteille!
Ilmakuva Tietotie 2 -kiinteistöstä keväällä, näkymässä punatiilisiä rakennuksia.

Senaatti-kiinteistöt ja Aalto-yliopisto allekirjoittivat kiinteistökaupan Otaniemen kampuksella sijaitsevasta kiinteistöstä

Tietotie 2:ssa sijaitseva toimisto- ja laboratoriokiinteistö vahvistaa kampusalueen ytimeen sijoittuvia toimintoja ja palveluita.