13 000 euroa opiskelijoiden hyvinvointiin - äänestä parasta ideaa!

Syyskuussa 2022 opiskelijat saivat ideoida, miten yliopiston tulisi käyttää 13 000 euroa opiskelijoiden hyvinvoinnin parantamiseen kampuksella. Nyt on aika äänestää parasta ideaa toteutettavaksi kevään 2023 aikana.
Kuva: Unto Rautio / Aalto-yliopisto

Lukuvuoden 2022 alkaessa Aalto-yliopiston opiskelijoilta kysyttiin, miten he haluaisivat käyttää 13 000 euroa yliopiston budjetista kampuksen pienkehittämiseen teemana hyvinvointi kampuksella. Ideointi perustui "yksi euro jokaiselle opiskelijalle" -osallistavan budjetin projektiin, joka järjestettiin viime vuonna ensimmäisen kerran. Tavoitteena on yhä kehittää kampusta osallistamalla opiskelijat päätöksentekoon.

Ideoita saatiin yhteensä 44 sekä aalto.fi:ssä käydyn keskustelun että Webropol -lomakkeen kautta. "Kiitos kaikille ideointiin osallistuneille opiskelijoille! Saimme hienoja, mielikuvituksellisia ehdotuksia laidasta laitaan. Osaa äänestyksen ulkopuolelle jääneistä ideoista edistetäänkin jo yliopiston päivittäisessä toiminnassa. Kaikki ideat huomioidaan ja kaikki äänestyksen ulkopuolelle jääneet ehdotukset välitimme kyseisistä asioista vastaaville tahoille", sanoo Aalto-yliopiston suunnittelupäällikkö Raili Pönni.

Projektin järjestäjät (edustajat yliopistosta, ACREsta sekä AYY:stä) valitsivat viisi ehdotusta äänestettäväksi. Jatkoon valituissa ehdotuksissa toteutui ideoinnin tärkeimmät kriteerit, eli opiskelijoiden hyvinvoinnin edistäminen, inklusiivisuus, saavutettavuus, kestävyys, budjettiraami ja toteutuksen aikataulu.

Lisätietoja osallistavan budjetoinnin projektista antaa ACREn projektipäällikkö Aapo Pihkala, [email protected].

Äänestä parasta ideaa 30.11.2022 mennessä!

Nyt on aika äänestää, mikä jatkoon valituista ideoista toteutetaan kampuksella kevään 2023 aikana. Äänestä parasta ideaa täällä (äänestyslomake).

Voittaja julkistetaan vuoden 2023 alussa. Voit tutustua äänestettäviin ehdotuksiin alla.

Viisi ehdotusta 13 000 euron käyttämiseen

Tutustu äänestettäviin ehdotuksiin perusteluineen alla.

• Julkaistu
  • Päivitetty:
  • This content was originally published on www.aalto.fi.

Path in the Laajalahti nature area
Opinnot, Yliopisto Julkaistu

Hyvinvointireitti Otaniemen kampuksella

Viidestä pisteestä koostuvan hyvinvointireitin teemoina ovat tunteiden havainnointi, luontosuhteen vaaliminen, kehollisuus, rauhoittuminen ja kohtuullisuuden pohdinta