Nya uteplatser i Kandidatcentret

De nya grupperna av utomhusmöbler underlättar studier, arbete och rekreation utomhus på campuset.
Bild: Milla Uusitalo / ACRE

En prioritet för Otnäs universitetets campus är att utveckla utomhusområdena. Bland annat har campusets centrala Amfiteaterområde i anslutning till Kandidatcentret förbättrats och bearbetats, och i och med förbättringsarbetena våren 2023 har utomhusområdet också fått flera nya bänk- och bordsgrupper.

En bredare användning av utomhusområdet på campus för till exempel arbete eller läsning har föreslagits flera gånger i respons som vi fått. De nya bänkgrupperna kan användas för studier, informella möten eller varför inte bara för att träffas och koppla av nära campusnaturen, men ändå mitt i campuset.

Utomhusmöblerna är av flera olika modeller, och vissa av dem lämpar sig bäst för vila och rekreation ute i friska luften.

Bild: Milla Uusitalo / ACRE

Möbleringen av campusets utomhusområden ska kompletteras ytterligare senare under våren och sommaren.

Platserna där man kan sitta har valts utifrån både önskemål och användbarhet. ”Otnäs campus är hjärtat för studentverksamheten, och det är härligt att se att man har lyssnat till studenternas önskemål när campuset utvecklas”, säger Fanni Mattson, medlem i AUS styrelse med ansvar för campusfrågor.

I området kring och på innergården av Kandidatcentret finns flera bänk- och bordsgrupper (gång till innergården från Y-flygeln nära byggnadens entréhall). Bänkgrupperna är hinderfria, och de kan vid behov också flyttas enligt varierande användningsändamål.

Mer information: Aapo Pihkala/ACRE, [email protected]

URL kopierat

Campus, Universitetet Published:

Parkeringsavgiften för Otaparkki minskar - ytterligare förbättringar av parkeringen vid Otnäs campus

I mitten av februari införs nya förändringar för campusparkeringen.
Drone image of Otaniemi campus in early December, light covering of snow everywhere, with low sun shining
Campus, Universitetet Published:

Parkeringsförfarandet på campusområdet i Otnäs förenhetligas vid årsskiftet

Campusparkeringen omfattas av ett pilotprojekt som inleds 1.1.2024.
Campus, Universitetet Published:

Dags att rösta! Hur ska vi använda 13 000 euro för att främja de studerandes välbefinnande?

I början av hösten 2023 fick de studerande komma med idéer för hur universitetet ska använda 13 000 euro för att främja de studerandes välbefinnande på campus. Nu är det dags att rösta fram en idé som ska förverkligas på campus under våren 2024 .