Marhusets verksamhet flyttas till Kandidatcentret

Marhuset stänger fredagen den 31 maj 2024. Alternativa självstudieutrymmen och IT-salar öppnas för studerande under sommaren i Y-flygeln på Otakaari 1.

Kandidatcentrets (Otsvängen 1) Y-flygel, 4:e våningen, kommer att öppna nya självstudieutrymmen i juni. Under sommaren 2024 kommer även IT-salar att öppnas i samma lokal.

Det finns gott om självstudieutrymmen på andra platser på campus, till exempel på Kandidatcentrets bottenvåning, Väre och Harald Herlin-lärcentret.

Maarintalo (Strömkarlsvägen 5) stängs i slutet av maj 2024, och planer för annan användning görs för framtiden.

URL kopierat

Aalto Space mockup ravintolatarjonnasta
Campus, Universitetet Published:

Restaurangtjänster till Aalto Space - testa och vinn!

Testa om du kan hitta campusets restauranger i Aalto Space-appen och vinn sommarpriser.
Campus, Undantagssituationer, Universitetet Published:

Förändringar under sommaren på Aalto-universitetets metrostation

Aalto-universitetets metrostations renoveringsarbete kommer att stänga ingångar under sommaren 2024.
Piano Top Loungessa
Campus, Samarbete, Studier, Universitetet Published:

Studenterna bestämde: två gemensamma pianon anlände till campuset

Vinnaren av Aalto-universitetets studenternas inkluderande budget är gemensam piano.
Campus, Universitetet Published:

Parkeringsavgiften för Otaparkki minskar - ytterligare förbättringar av parkeringen vid Otnäs campus

I mitten av februari införs nya förändringar för campusparkeringen.