Korridordörrarna i Kandidatcentret låses, använd passerkort

Studerande, kontrollera att du har ett HRT-kort som har registrerats på idm.aalto.fi eller hämta ut ett passerkort för studerande från och med 8.11. från Väres eller Otakaari 1 entrétjänster och registrera det. Nya passerzoner träder i kraft på campus 16.11. och HRT-kortet eller passerkortet kommer att behövas allt mer.
Foto: Aino Huovio / Aalto-universitetet

Projektet för att utveckla passerkontrollen vid Aalto-universitetet fortsätter under hösten, och de tidigare fastställda passerzonerna tas i bruk i varje byggnad:

https://www.aalto.fi/sv/campus/nya-passerzonerI en del av byggnaderna på campus har passerzonerna gällt redan tidigare, men under hösten kommer den största förändringen att synas i till exempel Kandidatcentret (Otsvängen 1), där passerkortet kommer att behövas i allt större utsträckning.

I praktiken innebär detta att dörrarna mellan public- och common-områden låses och kräver passerkort. Utan passerkort kan du röra dig i public-området (i Kandidatcentret innebär det att du kommer in i byggnaden under dess öppettider och kan röra dig huvudsakligen i lokalerna på första våningen).

Kontrollera att du har ett registrerat HRT-kort eller hämta ut ett passerkort för studerande vid Kandidatcentret eller Väre entrétjänsterna och registrera det.

Genom att visa upp HRT-kortet eller passerkortet för läsaren vid dörren får du tillträde till lokaler som är ämnade för studerande.

Anvisningar för hur du registrerar ditt HRT-kort/passerkort

Om du behöver utökat tillträde ska du ansöka om detta separat.

Här hittar du anvisningar för hur du ansöker om utökat tillträde

URL kopierat

Campus, Universitetet Published:

Parkeringsavgiften för Otaparkki minskar - ytterligare förbättringar av parkeringen vid Otnäs campus

I mitten av februari införs nya förändringar för campusparkeringen.
Drone image of Otaniemi campus in early December, light covering of snow everywhere, with low sun shining
Campus, Universitetet Published:

Parkeringsförfarandet på campusområdet i Otnäs förenhetligas vid årsskiftet

Campusparkeringen omfattas av ett pilotprojekt som inleds 1.1.2024.
Campus, Universitetet Published:

Dags att rösta! Hur ska vi använda 13 000 euro för att främja de studerandes välbefinnande?

I början av hösten 2023 fick de studerande komma med idéer för hur universitetet ska använda 13 000 euro för att främja de studerandes välbefinnande på campus. Nu är det dags att rösta fram en idé som ska förverkligas på campus under våren 2024 .