Purku- ja rakennustyöt ovat käynnissä Otakaari 8:n tontilla

ISS:n varikkonakin tunnetun Otakaari 8:n matala osa puretaan, ja myöhemmin tilalle rakennetaan pysäköintitalo.
Havainnekuva pysäköintilaitoksesta. Helin & co Arkkitehdit Oy.

Purkutyöt ovat käynnissä, ja matala osa on purettu aikataulun mukaisesti syyskuun loppuun mennessä. Työmaa on aidattu, eikä tällä hetkellä aiheuta muutoksia alueen liikennejärjestelyihin.

Tontille Maarintalon (Sähkömiehentie 3) naapuriin aletaan loppuvuodesta rakentaa kampuksen historian ensimmäistä pysäköintitaloa. Tällä varmistetaan rakennuslupien vaatimat pysäköintipaikat, ja keskitetään ajoneuvoliikennettä jolloin maa-alaa kampuksen ytimessä jää muuhun käyttöön. Pysäköintitaloon on suunniteltu noin 280 autopaikkaa sekä katettu polkupyöräparkki. Lisäksi suunnitteilla on sähköautojen latauspaikkoja. Pysäköintitalon arvioitu valmistuminen on vuoden 2023 loppuun mennessä.

Purkutyöt käynnissä Otakaari 8:n tontilla.

Lisätietoja:
ACRE / Jarmo Wilander, johtaja, rakennuttaminen